Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/platne/serwer16761/public_html/smuggled/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854
Facebook Ads 🇫Reklama na Facebook'u | Smuggled.pl
Pon.-Pt. 8:00-18:00

Facebook Ads – Reklama na Facebooku

Wprowadzenie do Facebook Ads

Branża reklamowa w ciągu ostatnich lat została zrewolucjonizowana przez media społecznościowe. Najpopularniejszą wersją reklam z użyciem takich portali są Facebook ads. Reklama na Facebooku to doskonałe narzędzie marketingowe, które powinno być wykorzystywane przez prawie każdą firmę. Największe medium społecznościowe oferuje dostęp do bardzo potężnej bazy danych, dzięki której można łatwo dotrzeć do ściśle określonej grupy odbiorczej.

Facebook Ads przykład reklamy | smuggled.pl

Co to jest Facebook Ads?

Facebook ads to specjalny system reklamowy, który jest udostępniony reklamodawcom na serwisie Facebook. Możemy dzięki niemu tworzyć różne rodzaje reklam i publikować je m.in. na Facebooku, Instagramie i w Messengerze. Facebook ads odnotowały gwałtowny rozwój na przestrzeni lat, wyprzedzając Google AdWords i tradycyjne reklamy internetowe. Na świecie istnieją ponad dwa miliardy aktywnych kont na Facebooku, co sprawia, że szanse firmy na dotarcie do pożądanej publiczności są bardzo wysokie. Niezależnie od tego, czy jest to dyrektor generalny banku, młody przedsiębiorca, czy pracownik baru, prawdopodobnie każdego z nich znajdziesz na Facebooku. Popularność sieci społecznościowej stanowi największą zachętę do korzystania z niej jako platformy reklamowej. W miarę, jak coraz więcej firm czerpie korzyści, reklamy stają się coraz droższe. Jeśli więc jeszcze nie korzystałeś z reklam na Facebooku, być może nadszedł czas, aby to zrobić. Czytaj dalej, aby poznać więcej informacji na temat sposobów reklamowania.

Chcesz wiedzieć, ile będzie kosztowała
Twoja reklama Facebook Ads?

Dokładność targetowania

Reklama na Facebooku posiada rozwinięty system targetowania. Dzięki temu możemy bardzo dokładnie określić grupę docelową.

Niski koszt

Kampania reklamowa na Facebooku w wielu branżach oznacza stosunkowo niski koszt pozyskania kontaktu do klienta.

Szeroki zasięg

Duża ilość członków Facebooka daje nam bardzo duże możliwości w kontekście budowania szerokich zasięgów kampanii.

Zwiększa zaufanie

Kampania Facebook Ads to nie tylko reklama sprzedażowa, to również kampania PR’owa, która zwiększa zaufanie klientów.

Dostępne formy reklamy na Facebook'u

Facebook oferuje użytkownikom wykorzystanie kilku form reklam. Jedną z nich jest pojedynczy obraz, czyli reklama składającą się ze zdjęcia lub grafiki i odnośnika przekierowującego na drugą stronę. Przy tworzeniu takich reklam warto zastosować call to action oraz pamiętać o limicie słów, który wynosi 125 znaków. Kolejną opcją są reklamy w formie filmów. Do reklamy video możemy użyć plików o różnym rozszerzeniu, jednak nie mogą być większe niż 4 GB. Według Facebooka najlepszą długością reklamy jest 15 sekund. Karuzela to z kolei format składający się z kilku kart i na każdej z nich może znajdować się film lub zdjęcie. Pokaz slajdów to forma postu sponsorowanego, który może być zbudowany z 10 obrazów, które są wyświetlane pojedynczo. Formy reklamy Facebook ads dostępne są jeszcze pod postacią kolekcji.

Reklama karuzelowa na Facebook'u | smuggled.pl
Reklama graficzna i reklama wideo na Facebook'u | smuggled.pl
Reklama kolekcja na Facebook'u | smuggled.pl

Jaki zasięg ma reklama na Facebooku?

Zasięg Facebook ads to ich największy atut, ponieważ możemy w dowolny sposób dostosować to, komu i kiedy chcemy wyświetlać nasze reklamy. Możemy wybrać grupę pod względem demografii (wiek, miejsce zamieszkania itd.), zainteresowań (np. posiadanie w liście polubionych konkretnej strony), a nawet pod względem pozycji w pracy oraz wielu innych aspektów, jak np. status związku czy posiadanie dzieci.

Ile kosztuje Facebook ads?

To, ile kosztuje Facebook ads, zależy w dużym stopniu od tego, jakie są cele kampanii reklamowej oraz oczekiwane rezultaty. Warto zaznaczyć, że reklamy na Facebooku jeszcze pewien czas temu były znacznie tańsze. Obecnie, decydując się na współpracę z agencją reklamową lub freelancerem, nie warto zaczynać z budżetem niższym niż 400 złotych netto, ponieważ poniżej tej kwoty specjaliści od marketingu będą mieć zbyt mały zakres możliwości, aby przeprowadzić skuteczną kampanię.

Jakie są korzyści z reklamy na Facebooku?

Ogromna ilość Twoich potencjalnych klientów jest aktywa na Facebooku. W połączeniu z bardzo wygodnym sposobem kierowania reklam tworzy to realną szansę na sprawienie, że wielu z nich skorzysta z oferty. Reklamy zwiększają również świadomość o marce i budują jej pozycję w oczach internautów.

Nie wiesz jaki typ reklamy wybrać?
Zapytaj jednego z naszych ekspertów!

Jakie cele ma Facebook ads ?

Wszystkie osoby posiadające dostęp do konta biznesowego na Facebooku mogą skorzystać ze specjalnego menadżera reklam, czyli panelu, w którym możliwe jest tworzenie i zarządzanie nimi. Jedną z najważniejszych zmiennych, którą określamy przy tworzeniu reklamy, jest wybór celu. Na dany moment Facebook oferuje kilkanaście różnych celów kampanii reklamowych, które przynoszą odmienne rezultaty.

„Rozpoznawalność marki” to jeden z dostępnych celów reklamowych, który skupia się na wyświetlaniu reklam osobom, które z największym prawdopodobieństwem zainteresują się jej treścią. Kiedy zdecydujemy się na kampanię skupioną na zwiększeniu zasięgu, głównym celem będzie wyświetlenie reklamy, jak największej ilości osób. Warto stosować tę strategię tylko dla reklam wizerunkowych, ponieważ w innej sytuacji mogą być bardzo kosztowne. Wykorzystując opcję „ruch”, celem jest sprawienie, aby jak największa liczba osób weszła w konkretne miejsce, takie jak np. strona internetowa firmy. Przy celu „aktywność” pożądane działania użytkowników mogą się różnić. Dzięki temu rodzajowi reklam możemy zwiększyć liczbę lajków na stronie, zwiększyć ilość reakcji na wydarzenie lub zwiększyć aktywność pod konkretnym postem. Dzięki opcji „pozyskiwanie klientów” możemy pozyskiwać leady, czyli dane potencjalnych klientów, którzy chcą skontaktować się z nami lub skorzystać z oferty. „Konwersje” to grupa celów przynoszących bardzo dobre rezultaty przy sprzedaży produktów lub oczekiwaniu podjęcia konkretnych działań przez użytkowników, jak np. sprzedaż produktów lub wizyta w firmie.

Zainteresowała Cię nasza oferta?

Od razu porozmawiajmy o korzyściach!

Zadzwoń do nas

Od razu przygotujemy dla darmową Ciebie ofertę!

Wypełnij Brief E-marketingowy

Wrócimy z informacją do 24h!

Wypełnij formularz kontaktowy