Google Ads jest bardzo popularnym systemem reklamowym, z którego korzysta coraz więcej przedsiębiorców. Przede wszystkim zachęcające może być to, że system ten jest prosty w obsłudze, oferuje między innymi płatność za efekt, a także daje możliwość niemalże natychmiastowego wyświetlania reklam zaraz po ich stworzeniu. Jakie podstawowe informacje o tej formie reklamy warto mieć, aby móc zdecydować o tym, czy będzie odpowiednia w przypadku naszej strony i naszego biznesu?
Google Ads- wcześniej występujące jako Google AdWords- często też określane jest jako kampania PPC (Pay per Click), gdzie reklamodawca ma możliwość rozliczenia się z systemem za efekt- a więc za konkretne kliknięcia użytkowników w reklamę. Tak naprawdę jednak, cały system reklamowy od Google, który istnieje już na rynku od 200 roku, daje znacznie więcej możliwości tworzenia kampanii różnego rodzaju. Możemy więc przyjąć w ramach definicji, że jest to pewien specjalny system reklamowy, który umożliwia umieszczanie linków sponsorowanych do stron w wyszukiwarce Google, ale też pozwala wyświetlać reklamy w różnych formatach na stronach partnerskich Google, w poczcie Gmail oraz w serwisie You Tube. Jest to więc płatna reklama Google, której tworzenie odbywa się za pomocą darmowego konta w usłudze.
Chcesz wiedzieć, ile będzie kosztowała
Twoja Kampania Google Ads?
Kampania Google Ads daje natychmiastowe efekty. Po uruchomieniu kampanii od razu jesteśmy na pozycjach od 1-3 na wybrane frazy!
Dzięki szerokim możliwością targetowania jesteśmy w stanie dotrzeć do konkretnej grupy docelowej lub kierować reklamę na wielką skalę!
Konfiguracja reklam w Google Ads daje nam możliwość dotarcia tylko do zainteresowanych klientów, co pozwoli najlepiej wykorzystać budżet reklamowy!
Dzięki natychmiastowym efektom i docieraniu do konkretnych grup docelowych kampania Google Ads napędza szybki wzrost sprzedaży towarów i usług.
Już na początkowym etapie tworzenia reklam w systemie zostaniemy poproszeni o określenie, jaka kampania Google Ads najbardziej nas interesuje. Najprostszą kampanią jest ta, która obejmuje sieć wyszukiwania, a więc zakłada wyświetlanie reklamy strony w wyszukiwarce Google na wybrane słowa kluczowe. Taką kampanię można też rozszerzyć na sieć reklamową lub też zdecydować się na całkiem odrębną kampanię tylko i wyłącznie na stronach partnerskich Google. Sieć reklamowa umożliwia kontekstowe kierowanie reklam do określonych grup użytkowników. Tutaj mamy też możliwość wyświetlania zarówno reklam tekstowych jak i banerowych.
Szczególnym rodzajem kampanii jest ta dedykowana sklepom internetowym, a więc kampania produktowa. Pozwala ona lepiej i szybciej reklamować duże ilości produktów zgromadzonych w sklepie za pomocą Merchant Center. Dla osób, które chciałyby móc wykorzystać możliwość reklamowania się poprzez filmiki wideo, dostępna jest możliwość stworzenia kampanii na portalu You Tube. Szczególny rodzaj kampanii stanowi także ta dedykowana pod promowanie aplikacji mobilnych, a także możliwość zaprojektowania i wdrożenia kampanii remarketingowej.
Nosząc się z myślą o uruchomieniu kampanii w ramach tego systemu, dobrze jest wiedzieć, jakie możliwości stwarza nam Google Ads. Typ kampanii i rodzaj wyświetlanych reklam powinien być bowiem dostosowany do samej strony, branży, budżetu oraz celu reklamowego, jaki chcemy osiągnąć. Możemy wyróżnić następujące formy reklamy: reklama tekstowa (linki sponsorowane), reklama graficzna (banery), reklama video (dostępna w różnych formatach wideo in-stream niemożliwa do pominięcia, reklama wyświetlana w przerywniku, reklama typu discovery, reklama w banerze masthead oraz out stream) oraz reklama g-mail. Jak widać- różnorodność ta jest ogromna.
Zdecydowanie najpopularniejszym sposobem rozliczeń jest reklama PPC (Cost per Click) rozliczana za każde kliknięcie. Alternatywę stanowi model rozliczeń CPM (Cost per Mille) czyli rozliczenie za każdy tysiąc wyświetleń danej reklamy. Kolejnym dostępnym modelem jest CPA (Cost per Action) czyli płatność za konwersję (czyli za zdefiniowane, pożądane działanie użytkownika na stronie- np. przejście do zakładki kontaktu). Ostatnim sposobem rozliczeń jest CPV (Cost Per View), który odnosi się do płatności za obejrzenie reklamy przez użytkownika w serwisie You Tube.
Nie wiesz jaki typ reklamy Google Ads wybrać?
Zapytaj naszego eksperta!
Ogromną zaletą całego systemu jest jego przejrzystość i intuicyjna obsługa. Dodatkowo, na efekty utworzonej kampanii nie trzeba czekać- możemy niemalże z miejsca zacząć wyświetlać reklamy i od razu promować stronę. Jest to więc taka reklama, która szybko daje pożądane rezultaty. Należy także zwrócić uwagę na to, jak prosty jest sposób rozliczeń w ramach systemu- po określeniu preferowanej metody płatności dysponujemy określonym budżetem, którego raczej nie można przekroczyć- nie powinny nas więc zaskoczyć żadne ukryte koszty. Kolejną zaletą Google Ads jest możliwość tworzenia reklam, które są trafne, a więc docierają dokładnie do tej grupy docelowej, na której nam najbardziej zależy. Bardzo łatwo jest też ocenić skuteczność takiej kampanii. Mamy bowiem do dyspozycji szereg statystyk do analizy, możliwość zaimplementowania śledzenia konwersji, dodatkowe narzędzie do analityki w postaci Google Analytics, a także możemy monitorować ilość wykonanych do firmy połączeń telefonicznych pochodzących od użytkowników klikających w reklamę.
Jak łatwo możemy się zorientować, system reklamowy Google Ads stwarza nam ogromne możliwości tworzenia kampanii różnego rodzaju z bardzo zróżnicowanymi formatami reklam. Za pewne też ze względu na tą różnorodność dostępnych opcji, jest tak często wybierany przez firmy. Pamiętajmy jednak, że bardziej zaawansowane kampanie o dużym zasięgu powinny być jednak tworzone przez osoby, które posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie.