Pon.-Pt. 8:00-18:00

Reklama w YouTube

Wprowadzenie do reklamy na YouTube

Platforma Youtube to obecnie druga pod wzgl─Ödem wielko┼Ťci i popularno┼Ťci wyszukiwarka na ┼Ťwiecie – wyprzedza j─ů tylko Google. Sta┼éo si─Ö tak za spraw─ů u┼╝ytkownik├│w, kt├│rzy coraz wi─Öksz─ů wag─Ö przek┼éadaj─ů na content w postaci materia┼é├│w wideo. Wszelkie materia┼éy instrukta┼╝owe i poradniki wygodniej i przyst─Öpniej jest zobaczy─ç za pomoc─ů materia┼éu wideo ani┼╝eli w formie tekstowej. Ponadto przyswajalno┼Ť─ç tego typu materia┼é├│w jest du┼╝o wi─Öksza od contentu pisanego. Obecnie w ka┼╝dym miesi─ůcu platform─Ö YouTube odwiedza ponad 2 miliardy u┼╝ytkownik├│w, a widzowie codziennie ogl─ůdaj─ů ponad miliard godzin film├│w generuj─ůc miliardy wy┼Ťwietle┼ä. Takie dane nie uchodz─ů uwadze, dlatego warto rozpatrzy─ç mo┼╝liwo┼Ťci jakie daje reklamowanie si─Ö w YouTube!

Reklama w YouTube | smuggled.pl
Reklama YouTube mo┼╝liwa do pomini─Öcia | Smuggled.pl
Reklama display YouTube | Smuggled.pl
Nakładka reklamowa YouTube | Smuggled.pl

Co to jest reklama YouTube?

Jak ju┼╝ wiemy YouTube to druga pod wzgl─Ödem popularno┼Ťci wyszukiwarka na ┼Ťwiecie. Jest r├│wnie┼╝ najpopularniejszym serwisem internetowym. Codziennie┬á pojawia si─Ö na nim kilkadziesi─ůt tysi─Öcy nowych film├│w. S─ů to zar├│wno materia┼éy prywatne – vlogi, materia┼éy rozrywkowe, jak i r├│wnie┼╝ materia┼éy publikowane przez firmy – jest to pierwsza mo┼╝liwa opcja reklamowania si─Ö na platformie YouTube.┬á

YouTube Ads to jednak co┼Ť znacznie wi─Öcej. Umo┼╝liwiaj─ů one wy┼Ťwietlanie naszych reklam w postaci Wideo lub baner├│w graficznych w wielu miejscach serwisu. Du┼╝a liczba u┼╝ytkownik├│w serwisu – ponad 2 miliardy ludzi ( 1/2 wszystkich os├│b korzystaj─ůcych z Internetu) – pozwala na dotarcie do naprawd─Ö poka┼║nej liczby potencjalnych klient├│w, a tym samym w szybki spos├│b oferuje nam rozg┼éos.┬á

Reklamy w YouTube najcz─Ö┼Ťciej rozliczane s─ů na zasadzie CPV (Cost Per View) – p┼éatno┼Ť─ç za obejrzenie reklamy i z regu┼éy nie przekraczaj─ů kilkudziesi─Öciu groszy za wy┼Ťwietlenie,┬á

Precyzyjne targetowanie

Wybór grupy docelowej po parametrach takich jak demografia, zainteresowania, frazy kluczowe czy konkretne kanały i filmy!

Nienachalna forma

Reklamy mo┼╝liwe do pomini─Öcia i banery graficzne w przyst─Öpnych miejscach. To elementy, kt├│re nie odrzucaj─ů u┼╝ytkownika.

Niski koszt

Reklama w YouTube jest du┼╝o ta┼äsza od reklamy w telewizji. Od etapu tworzenia po cen─Ö za wy┼Ťwietlenie. Ponadto w pe┼éni mierzalna.

Du┼╝y zasi─Ög

20 mln użytkowników w Polsce, 6 mln każdego dnia, 69% zasięgu reklamowego w Polsce. Całkiem pokaźne liczby!

Chcesz wiedzieć, ile będzie kosztowała
Twoja reklama w YouTube?

Zalety wyboru reklamy YouTube?

Emisja reklam w Youtube to doskona┼éy spos├│b, by dotrze─ç do du┼╝ego grona odbiorc├│w w kr├│tkim czasie. Bior─ůc pod uwag─Ö, ┼╝e osoby z pocz─ůtk├│w pokolenie Z ju┼╝ wesz┼éy w wiek doros┼éy, a z roku na rok ich liczba ro┼Ťnie musimy pod─ů┼╝a─ç za trendami. Obecnie kieruj─ůc reklam─Ö do pokolenia Z du┼╝o lepszy wyd┼║wi─Ök maj─ů reklamy w YouTube gdy┼╝ bardzo mocno konkuruj─ů z reklam─ů telewizyjn─ů, nie wspominaj─ůc ju┼╝ o radiowej. Jakie s─ů inne zalety reklamy na YouTube:

Zasi─Ög – w Polsce blisko 20 mln u┼╝ytkownik├│w, z czego ponad 6 mln dziennie odwiedzaj─ůcych serwis, co daje 69% zasi─Ögu w┼Ťr├│d Polskich internaut├│w. Reklama w YouTube dociera wi─Öc do znacznego grona internaut├│w w naszym kraju.

Dok┼éadne targetowanie – YouTube umo┼╝liwia wydawc─ů reklam dost─Öp do bardzo precyzyjnego targetowania po grupach docelowych wyr├│┼╝ni─ç tutaj mo┼╝emy elementy demograficzne, zainteresowania, kategorie czy s┼éowa kluczowe, a nawet mo┼╝liwo┼Ť─ç kierowania reklam na konkretne filmy czy kana┼éy!

Mierzalno┼Ť─ç – w dzisiejszych czasach reklamy, kt├│rych efekt├│w nie jeste┼Ťmy w stanie sprawdzi─ç nie daj─ů nam ┼╝adnych informacji – poza tym, ┼╝e istniej─ů. Za spraw─ů Google Ads mamy dost─Öp do pe┼énej bazy informacji na temat reklamy, dzi─Öki temu dok┼éadnie analizujemy jej post─Öpy i mamy pe┼én─ů policzalno┼Ť─ç efekt├│w.

Niska cena – kampanie w YouTube s─ů du┼╝o ta┼äsze ani┼╝eli kampanie telewizyjne, ponadto mamy pe┼én─ů policzalno┼Ť─ç ich efekt├│w. Z regu┼éy koszt jednego wy┼Ťwietlenia reklamy nie przekracza kilkudziesi─Öciu groszy. Samo przygotowanie reklamy jest r├│wnie┼╝ du┼╝o ta┼äsze w por├│wnaniu do tej telewizyjnej.

YouTube w Polsce | smuggled.pl
Ile lat ma YouTube | smuggled.pl
U┼╝ytkownicy YouTube w Polsce | smuggled.pl
Zasi─Ög YouTube w Polsce | smuggled.pl

Jakie s─ů koszty reklamy na YouTube?

Koszt reklamy YouTube zale┼╝ny jest od grupy docelowej, bran┼╝y i konkurencyjno┼Ťci. Jest to jednak nadal du┼╝o przyst─Öpniejsza forma reklamy wideo, ani┼╝eli reklama telewizyjna. Koszt produkcji reklamy zale┼╝ny jest od idywidualnych preferencji. Bud┼╝et jaki powinien przeznaczy─ç klient na kampani─Ö YouTube Ads jest w zasadzie dowolny, a niski koszt dotarcia do u┼╝ytkownika (p┼éatno┼Ť─ç tylko za wy┼Ťwietlenie CPV) od kilku do kilkudziesi─Öciu groszy daje gwarancj─Ö dotarcia do szerokiego grona os├│b.┬á

R├│┼╝nica w kwocie CPV (Cost Per View) zale┼╝na jest r├│wnie┼╝ od sposobu kierowania – gdy klient nie ma ┼Ťci┼Ťle okre┼Ťlonej grupy odbiorc├│w to stawka z pewno┼Ťci─ů b─Ödzie minimalnie wi─Öksza z uwagi na konieczno┼Ť─ç docierania do wi─Ökszej ilo┼Ťci os├│b.┬á

Jakie s─ů metody kierowania reklam YouTube?

YouTube daje nam wiele metod kierowania reklam emitowanych na ich platformie. Dzi─Öki danym zbieranym przez Google kampanie YouTube s─ů jeszcze lepiej kierowane, a reklamy trafiaj─ů do grona zainteresowanych odbiorc├│w! Jakie metody mo┼╝emy wyr├│┼╝ni─ç:

Zainteresowania – kierowanie po zainteresowaniach u┼╝ytkownik├│w pozwala wskaza─ç tematy jakimi si─Ö faktycznie interesuj─ů. Rodzaj ogl─ůdanego w┼éa┼Ťnie przez u┼╝ytkownika materia┼éu wideo nie ma tutaj znaczenia gdy┼╝ sama reklama jest dopasowywana do kategorii zainteresowa┼ä – bardziej og├│lnych lub precyzyjnych.

Tematy – kierowanie reklam na kana┼éach i witrynach odpowiadaj─ůcych konkretnej tematyce to strza┼é w dziesi─ůtk─Ö. U┼╝ytkownicy, kt├│rzy odwiedzaj─ů dan─ů witryn─Ö lub film z konkretnej tematyki dostan─ů reklam─Ö odpowiadaj─ůc─ů danemu materia┼éowi. Taka reklama jest ┼Ťwietnym uzupe┼énieniem odcinka!

Miejsce docelowe – kierowanie reklam YouTube na konkretne kana┼éy i materia┼éy wideo to najlepsza metoda na nieprzepalanie bud┼╝etu reklamowego. W ten spos├│b docieramy do widz├│w, kt├│rych interesuje konkretne zagadnienie.

S┼éowa kluczowe – chcesz promowa─ç swoj─ů firm─Ö na konkretne zagadnienie? Nie ma problemu, widzowi zostan─ů zaproponowane Twoje reklamy gdy wyszuka materia┼é├│w zwi─ůzanych z podanymi frazami kluczowymi!

Dane demograficzne – m─Ö┼╝czyzna czy kobieta? Osoby m┼éodsze czy starsze? Rodzice dzieci, oczekuj─ůcy na potomstwo czy bezdzietni? To ty decydujesz jakiej grupie wiekowej i p┼éci maj─ů by─ç emitowane reklamy. To du┼╝o bardziej proste ni┼╝ w telewizji i du┼╝o ta┼äsze.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie kampanii YouTube?
Zapytaj o szczegóły naszego specjalistę.

Jakie s─ů formaty reklam YouTube?

Reklamy w YouTube wy┼Ťwietlane s─ů na materia┼éach, kt├│re maj─ů w┼é─ůczon─ů funkcj─Ö zarabiania. Format├│w reklam jest wiele podobnie jak ich zastosowa─ç. Poni┼╝ej prezentujemy wszystkie mo┼╝liwo┼Ťci, kt├│re mo┼╝na dostosowa─ç w zale┼╝no┼Ťci od formy przekazu!

 

Reklamy displeyowe

To standardowe reklamy banerowe, wy┼Ťwietlane po prawej stronie filmu nad list─ů proponowanych film├│w. Na du┼╝ych wy┼Ťwietlaczach reklama mo┼╝e by─ç wy┼Ťwietlana poni┼╝ej filmu.

Parametry: 300 x 250 lub 300 x 60 px

 

Reklama nakładkowa

Cz─Ö┼Ťciowo prze┼║roczysta by nie zakrywa┼éy materia┼éu. Widoczne w dolnej cz─Ö┼Ťci odtwarzacza. Zajmuj─ů 20% okna, a widz mo┼╝e je zamkn─ů─ç w dowolnym momencie.┬á

Parametry: 468 x 60 lub 728 x 90 px

 

Reklama wideo mo┼╝liwa do pomini─Öcia

Reklama w formie wideo, widz mo┼╝e pomin─ů─ç j─ů po 5 sekundach. Emitowana przed, w trakcie lub po zako┼äczeniu filmu. Tego typu reklamy mog─ů wy┼Ťwietla─ç si─Ö jedna po drugiej.

Parametry: 1080p (Full HD) lub lepsza

 

Reklama wideo niemo┼╝liwa do pomini─Öcia

Ten format reklamy musi by─ç wy┼Ťwietlony w ca┼éo┼Ťci. Emitowane przed, w trakcie lub po zako┼äczeniu filmu.

Parametry: 1080p (Full HD) lub lepsza┬á | D┼éugo┼Ť─ç: 15 lub 20 sek. – zale┼╝ne od regionalnych standard├│w

 

Reklamy w przerywnikach

Format reklamy niemo┼╝liwy do pomini─Öcia, trwaj─ůce do 6 sekund wy┼Ťwietlane przed rozpocz─Öciem si─Ö filmu.┬á

Parametry: 1080p (Full Hd) lub lepsza | D┼éugo┼Ť─ç: do 6 sek.

 

Kart sponsorowane

Na kartach sponsorowanych wy┼Ťwietlane s─ů najcz─Ö┼Ťciej produkty z Google zakupy powi─ůzane z ogl─ůdanym filmem. Widzowie widz─ů zajawk─Ö karty, mog─ů ja przewija─ç i klika─ç.

Parametry: rozmiary kart mog─ů by─ç r├│┼╝ne

Zainteresowała Cię nasza oferta?

Od razu porozmawiajmy o korzy┼Ťciach!

Zadzwoń do nas

Od razu przygotujemy dla darmow─ů Ciebie ofert─Ö!

Wypełnij Brief E-marketingowy

Wr├│cimy z informacj─ů do 24h!

Wypełnij formularz kontaktowy