Platforma Youtube to obecnie druga pod względem wielkości i popularności wyszukiwarka na świecie – wyprzedza ją tylko Google. Stało się tak za sprawą użytkowników, którzy coraz większą wagę przekładają na content w postaci materiałów wideo. Wszelkie materiały instruktażowe i poradniki wygodniej i przystępniej jest zobaczyć za pomocą materiału wideo aniżeli w formie tekstowej. Ponadto przyswajalność tego typu materiałów jest dużo większa od contentu pisanego. Obecnie w każdym miesiącu platformę YouTube odwiedza ponad 2 miliardy użytkowników, a widzowie codziennie oglądają ponad miliard godzin filmów generując miliardy wyświetleń. Takie dane nie uchodzą uwadze, dlatego warto rozpatrzyć możliwości jakie daje reklamowanie się w YouTube!
Jak już wiemy YouTube to druga pod względem popularności wyszukiwarka na świecie. Jest również najpopularniejszym serwisem internetowym. Codziennie pojawia się na nim kilkadziesiąt tysięcy nowych filmów. Są to zarówno materiały prywatne – vlogi, materiały rozrywkowe, jak i również materiały publikowane przez firmy – jest to pierwsza możliwa opcja reklamowania się na platformie YouTube.
YouTube Ads to jednak coś znacznie więcej. Umożliwiają one wyświetlanie naszych reklam w postaci Wideo lub banerów graficznych w wielu miejscach serwisu. Duża liczba użytkowników serwisu – ponad 2 miliardy ludzi ( 1/2 wszystkich osób korzystających z Internetu) – pozwala na dotarcie do naprawdę pokaźnej liczby potencjalnych klientów, a tym samym w szybki sposób oferuje nam rozgłos.
Reklamy w YouTube najczęściej rozliczane są na zasadzie CPV (Cost Per View) – płatność za obejrzenie reklamy i z reguły nie przekraczają kilkudziesięciu groszy za wyświetlenie,
Wybór grupy docelowej po parametrach takich jak demografia, zainteresowania, frazy kluczowe czy konkretne kanały i filmy!
Reklamy możliwe do pominięcia i banery graficzne w przystępnych miejscach. To elementy, które nie odrzucają użytkownika.
Reklama w YouTube jest dużo tańsza od reklamy w telewizji. Od etapu tworzenia po cenę za wyświetlenie. Ponadto w pełni mierzalna.
20 mln użytkowników w Polsce, 6 mln każdego dnia, 69% zasięgu reklamowego w Polsce. Całkiem pokaźne liczby!
Chcesz wiedzieć, ile będzie kosztowała
Twoja reklama w YouTube?
Emisja reklam w Youtube to doskonały sposób, by dotrzeć do dużego grona odbiorców w krótkim czasie. Biorąc pod uwagę, że osoby z początków pokolenie Z już weszły w wiek dorosły, a z roku na rok ich liczba rośnie musimy podążać za trendami. Obecnie kierując reklamę do pokolenia Z dużo lepszy wydźwięk mają reklamy w YouTube gdyż bardzo mocno konkurują z reklamą telewizyjną, nie wspominając już o radiowej. Jakie są inne zalety reklamy na YouTube:
Zasięg – w Polsce blisko 20 mln użytkowników, z czego ponad 6 mln dziennie odwiedzających serwis, co daje 69% zasięgu wśród Polskich internautów. Reklama w YouTube dociera więc do znacznego grona internautów w naszym kraju.
Dokładne targetowanie – YouTube umożliwia wydawcą reklam dostęp do bardzo precyzyjnego targetowania po grupach docelowych wyróżnić tutaj możemy elementy demograficzne, zainteresowania, kategorie czy słowa kluczowe, a nawet możliwość kierowania reklam na konkretne filmy czy kanały!
Mierzalność – w dzisiejszych czasach reklamy, których efektów nie jesteśmy w stanie sprawdzić nie dają nam żadnych informacji – poza tym, że istnieją. Za sprawą Google Ads mamy dostęp do pełnej bazy informacji na temat reklamy, dzięki temu dokładnie analizujemy jej postępy i mamy pełną policzalność efektów.
Niska cena – kampanie w YouTube są dużo tańsze aniżeli kampanie telewizyjne, ponadto mamy pełną policzalność ich efektów. Z reguły koszt jednego wyświetlenia reklamy nie przekracza kilkudziesięciu groszy. Samo przygotowanie reklamy jest również dużo tańsze w porównaniu do tej telewizyjnej.
Koszt reklamy YouTube zależny jest od grupy docelowej, branży i konkurencyjności. Jest to jednak nadal dużo przystępniejsza forma reklamy wideo, aniżeli reklama telewizyjna. Koszt produkcji reklamy zależny jest od idywidualnych preferencji. Budżet jaki powinien przeznaczyć klient na kampanię YouTube Ads jest w zasadzie dowolny, a niski koszt dotarcia do użytkownika (płatność tylko za wyświetlenie CPV) od kilku do kilkudziesięciu groszy daje gwarancję dotarcia do szerokiego grona osób.
Różnica w kwocie CPV (Cost Per View) zależna jest również od sposobu kierowania – gdy klient nie ma ściśle określonej grupy odbiorców to stawka z pewnością będzie minimalnie większa z uwagi na konieczność docierania do większej ilości osób.
YouTube daje nam wiele metod kierowania reklam emitowanych na ich platformie. Dzięki danym zbieranym przez Google kampanie YouTube są jeszcze lepiej kierowane, a reklamy trafiają do grona zainteresowanych odbiorców! Jakie metody możemy wyróżnić:
Zainteresowania – kierowanie po zainteresowaniach użytkowników pozwala wskazać tematy jakimi się faktycznie interesują. Rodzaj oglądanego właśnie przez użytkownika materiału wideo nie ma tutaj znaczenia gdyż sama reklama jest dopasowywana do kategorii zainteresowań – bardziej ogólnych lub precyzyjnych.
Tematy – kierowanie reklam na kanałach i witrynach odpowiadających konkretnej tematyce to strzał w dziesiątkę. Użytkownicy, którzy odwiedzają daną witrynę lub film z konkretnej tematyki dostaną reklamę odpowiadającą danemu materiałowi. Taka reklama jest świetnym uzupełnieniem odcinka!
Miejsce docelowe – kierowanie reklam YouTube na konkretne kanały i materiały wideo to najlepsza metoda na nieprzepalanie budżetu reklamowego. W ten sposób docieramy do widzów, których interesuje konkretne zagadnienie.
Słowa kluczowe – chcesz promować swoją firmę na konkretne zagadnienie? Nie ma problemu, widzowi zostaną zaproponowane Twoje reklamy gdy wyszuka materiałów związanych z podanymi frazami kluczowymi!
Dane demograficzne – mężczyzna czy kobieta? Osoby młodsze czy starsze? Rodzice dzieci, oczekujący na potomstwo czy bezdzietni? To ty decydujesz jakiej grupie wiekowej i płci mają być emitowane reklamy. To dużo bardziej proste niż w telewizji i dużo tańsze.
Potrzebujesz wsparcia w zakresie kampanii YouTube?
Zapytaj o szczegóły naszego specjalistę.
Reklamy w YouTube wyświetlane są na materiałach, które mają włączoną funkcję zarabiania. Formatów reklam jest wiele podobnie jak ich zastosować. Poniżej prezentujemy wszystkie możliwości, które można dostosować w zależności od formy przekazu!
Reklamy displeyowe
To standardowe reklamy banerowe, wyświetlane po prawej stronie filmu nad listą proponowanych filmów. Na dużych wyświetlaczach reklama może być wyświetlana poniżej filmu.
Parametry: 300 x 250 lub 300 x 60 px
Reklama nakładkowa
Częściowo przeźroczysta by nie zakrywały materiału. Widoczne w dolnej części odtwarzacza. Zajmują 20% okna, a widz może je zamknąć w dowolnym momencie.
Parametry: 468 x 60 lub 728 x 90 px
Reklama wideo możliwa do pominięcia
Reklama w formie wideo, widz może pominąć ją po 5 sekundach. Emitowana przed, w trakcie lub po zakończeniu filmu. Tego typu reklamy mogą wyświetlać się jedna po drugiej.
Parametry: 1080p (Full HD) lub lepsza
Reklama wideo niemożliwa do pominięcia
Ten format reklamy musi być wyświetlony w całości. Emitowane przed, w trakcie lub po zakończeniu filmu.
Parametry: 1080p (Full HD) lub lepsza | Długość: 15 lub 20 sek. – zależne od regionalnych standardów
Reklamy w przerywnikach
Format reklamy niemożliwy do pominięcia, trwające do 6 sekund wyświetlane przed rozpoczęciem się filmu.
Parametry: 1080p (Full Hd) lub lepsza | Długość: do 6 sek.
Kart sponsorowane
Na kartach sponsorowanych wyświetlane są najczęściej produkty z Google zakupy powiązane z oglądanym filmem. Widzowie widzą zajawkę karty, mogą ja przewijać i klikać.
Parametry: rozmiary kart mogą być różne