Pon.-Pt. 8:00-18:00

SEO – Pozycjonowanie stron

Wprowadzenie

Dziś niemal każda firma ma stronę internetową, a te które takowej nie posiadają, tracą ogromną szansę na znalezienie nowych klientów. Załóżmy jednak, że witryna Twojej firmy już funkcjonuje w internecie. Opisałeś dokładnie swoją ofertę, podałeś dane kontaktowe i adres. Zadbałeś nawet o estetyczny wygląd oraz responsywność na urządzenia mobilne. Problem tylko w tym, że poza Twoją, istnieje jeszcze kilka stron o takiej samej tematyce. I są to strony reprezentujące tylko firmy z tego samego miasta! Skąd więc wiadomo, która z nich powinna znaleźć się na najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google? Tym, co decyduje o kolejności wyników, jest interpretacja strony przez boty, która jest z kolei zależna od optymalizacji SEO i pozycjonowania.

ikona oferta działania SEO - pozycjonowanie | smuggled.pl
Co to jest SEO? Na czym polega SEO? | smuggled.pl

Co to jest SEO?

SEO to skrót powstały od angielskiego sformułowania Search Engine Optimisation, który możemy swobodnie przetłumaczyć na optymalizację witryny pod silnik wyszukiwarki. W najprostszym tłumaczeniu jest to proces mający na celu zoptymalizowanie (zmodyfikowanie) strony, aby była ona lepiej widoczna w organicznym wyszukiwaniu. Organiczne wyszukiwanie to miejsce, w którym wyświetlają się strony, które zostaną odebrane przez Google jako najbardziej adekwatne do wpisanej w wyszukiwarce frazy. W przeciwieństwie do linków sponsorowanych są darmowe. SEO to jednak nie tylko poprawa struktury strony oraz moderacja tekstu (on-page SEO), ale również budowanie profilu linków (off-page SEO) pochodzących od stron z dużym autorytetem oraz tworzenie wartościowych treści.

Chcesz wiedzieć, ile będzie kosztowała
Twoja Kampania SEO – pozycjonowania?

Indywidualna taktyka

Zastosowanie indywidualnej taktyki na pozycjonowanie Twojego serwisu pozwoli osiągnąć mu wymierne efekty!

White Hat SEO

Dzięki zastosowaniu TYLKO technik White Hat SEO masz pewność, że Twoja strona będzie bezpieczna i nie otrzyma kar.

Wysoka widoczność

Odpowiednie pozycjonowanie wzbogacone o content pozwala serwisom osiągać wysoką widoczność!

Długotrwałe efekty

Pozycjonowanie pozwala stronie odnosić długotrwałe efekty. Dlatego jest to najlepsza forma reklamy!

Co to jest pozycjonowanie?

Czy SEO i pozycjonowanie to nie to samo? Istnieje wiele teorii i podział obu terminów często bywa przedmiotem dyskusji. Dla łatwiejszego zrozumienia przyjmijmy jednak, że pozycjonowanie obejmuje wszystkie działania mające na celu poprawę pozycji strony w wyszukiwarkach Google (a jest ich co najmniej kilkadziesiąt), natomiast SEO to optymalizacja strony, choć zaliczane do tego budowanie profilu linków, jest tak naprawdę działaniem wykraczającym poza zakres jednej strony. Podobny podział stosowany jest w wielu agencjach marketingowych. Zazwyczaj osoby zatrudnione na pozycji specjalisty ds. SEO skupiają się głównie na dbaniu o optymalizację strony, natomiast osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie zajmują się jeszcze zadaniami, które nie odbywają się bezpośrednio na stronie.

Jakie są korzyści z pozycjonowania?

Dzięki pozycjonowaniu strona zaczyna pojawiać się na wysokich pozycjach w Google. W konsekwencji więcej internautów decyduje się na otworzenie jej. Optymalizacja treści na stronie jest zazwyczaj jednym z pierwszych etapów pozycjonowania, dlatego potencjalni klienci, którzy znajdą się na stronie, z dużym prawdopodobieństwem skorzysta z oferty. W procesie pozycjonowania na blogu firmowym pojawią się artykuły pełne wartościowej wiedzy. Dzięki temu w oczach internautów firma będzie sprawiać wrażenie profesjonalnej i pomocnej. Budowanie profilu linków i sygnałów dla Google przyczynią się do tego, że o witrynie Twojej firmy dowiedzą się także osoby przeglądające inne strony.

Jak przebiega pozycjonowanie?

Każda agencja lub freelancer stosuje swoje sprawdzone metody, jednak pozycjonowanie rozpoczyna się zazwyczaj od audytu SEO, czyli sprawdzenia, na ile zoptymalizowana jest strona jeszcze przed rozpoczęciem kolejnych działań. Bardzo dużą rolę odgrywa także wyszukanie i zastosowanie słów kluczowych. Pozycjonowanie wiąże się także z publikacją interesujących postów, które będą rozwiązywały problemy osób mogących być potencjalnie zainteresowane ofertą firmy. Budowanie profilu linków to kolejny element pozycjonowania, który jest dziś znacznie bardziej wymagający, ponieważ linki pochodzące z katalogów firmowych przestały być pomocnymi linkami. Warto również zaznaczyć, że pozycjonowanie to proces, który po uzyskaniu zadowalających rezultatów można zakończyć. Niestety nawet po zajęciu pierwszej pozycji w Google, konieczne jest nieustanne monitorowanie działań konkurencji i optymalizacja strony.

Potrzebujesz więcej informacji na temat SEO?
Skontaktuj się z jednym z naszych naszym ekspertów!

Pozycjonowanie stron internetowych

Czasy, kiedy do osiągnięcia satysfakcjonującej pozycji w Google wystarczyło „zapchać” swoją stronę słowami kluczowymi, dawno minęły. I wyszło to wszystkim na dobre, ponieważ teraz użytkownicy otrzymują w internecie naprawdę wartościowe informacje. Aby dobrze zrozumieć pozycjonowanie, trzeba zapoznać się z pewnymi terminami i rodzajami tego procesu.

Pozycjonowanie szerokie – znane również jako pozycjonowanie long tail lub pozycjonowanie „na długi ogon”. Obejmuje to działania, które mają na celu uzyskanie wysokiej pozycji strony dla słów kluczowych składających się z wielu słów. Jest to sposób na dotarcie do klientów, którzy są znacznie lepiej zorientowani w tym, czego szukają i są bardziej skłonni do zakupu.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – pozycjonowanie sklepów internetowych na pierwszy rzut oka nie różni się wiele od klasycznego pozycjonowania. W praktyce jednak jest ono zazwyczaj znacznie bardziej skomplikowane i czasochłonne. Przy pozycjonowaniu sklepów internetowych bardzo istotne są: indeksacja produktów, dane strukturalne, mobilna wersja strony i linkowanie wewnętrzne.

Pozycjonowanie sezonowe – wiele firm prowadzi działalność w trybie sezonowym. Pozycjonowanie sezonowe ma więc na celu maksymalne poprawienie pozycji na okres, w którym strona będzie najbardziej oblegana oraz utrzymać jak największy ruch również poza sezonem.

Zainteresowała Cię nasza oferta?

Od razu porozmawiajmy o korzyściach!

Zadzwoń do nas

Od razu przygotujemy dla darmową Ciebie ofertę!

Wypełnij Brief E-marketingowy

Wrócimy z informacją do 24h!

Wypełnij formularz kontaktowy